Складовою частиною єдиного цілісного процесу становлення людини як особистості є її виховання. Його головні напрямки і їх практична реалізація втілені у концепції національного виховання і духовного відродження Львівського національного університету ветеринарної медицини та біотехнологій імені С.З. Ґжицького. Методологічну основу концепції складають українська національна ідея, засади демократії, християнські, загальнолюдські цінності та національні традиції.

Функціонування виховної системи в університеті здійснюється на ряді принципів організаційного характеру, провідними серед яких є безперервність процесу виховання, інтегрованість освітнього і виховного елементів у єдиному педагогічному процесі, дієво-практична спрямованість виховних заходів, стимулювання творчої ініціативи студентів тощо.

Головним органом управління системою виховання є Рада з виховної роботи університету, якій підпорядковуються факультетські ради. Виховна робота здійснюється у трьох напрямках: а) шляхом використання елементів виховання у навчальному процесі, б) вивчення студентами на обов’язкових виховних заняттях спеціального курсу “Основи української державності, культури та духовності” і в) проведенні різноманітних виховних заходів у позанавчальний час.
Завдяки зусиллям ректорату, Ради з виховної роботи університету, рад з виховної роботи деканатів і громадських організацій в університеті постійно вдосконалюється процес національно-громадянського виховання студентів, урізноманітнюються форми та методи його проведення. Він включає в себе головні цілі, форми і методи як під час аудиторних занять, так і в позалекційний час усіх кафедр, структурних підрозділів, викладачів та всіх працівників, причетних до навчання студентів.
В університеті стали активніше утверджуватися духовні, моральні та етичні цінності, глибока повага до національної гідності наших власних коренів.
Збагачується, осучаснюється світоглядна концепція навчального процесу. У цілісному комплексі завдань і цілей виховання молодої людини в університеті на перший план виступає правильне розуміння нею завдань, які стоять перед державою сьогодні, усвідомлення своєї особистої участі та ролі у їх вирішенні, формування національної самосвідомості, патріотизму, глибокого розуміння свого громадянського обов’язку, уміння володіти собою, спілкування з іншими з різних питань, поточних подій, засвоєння студентами наукових та культурних досягнень світової цивілізації, пізнання національної історії, традицій, звичаїв, мови, культури формування у них потреби у здоровому способі життя.
Розширенню світоглядних орієнтацій студентів, поглибленому сприйняттю і засвоєнню ними нашої історії, свят, обрядів і традицій сприяє українознавчий курс “Основи української державності, культури та духовності”, який студенти вивчають під керівництвом понад 100 кураторів та наставників упродовж усього періоду навчання в університеті.
Вихованню громадянських і патріотичних почуттів у студентів сприяють загальноуніверситетські урочистості, що проводяться з нагоди вшанування пам’яті Т.Г.Шевченка, річниці проголошення ЗУНР, відзначення Дня університету, ювілейних дат визначних діячів української науки та культури.
Зберігаючи кращі традиції, і вводячи нові форми у виховний процес, університет одночасно старається співпрацювати у цій ділянці своєї роботи з іншими навчальними закладами Львова, беручи на себе ініціативу проведення міжвузівських конференцій з різних проблем.
Постійна увага приділяється етичному та естетичному вихованню студентів на засадах християнської моралі, яка складає основу загальнолюдських цінностей. Тіснішою стала співпраця зі студентською церквою Святої Трійці, центром художньої творчості. В університеті є 7 колективів художньої самодіяльності, з них 5 народних, в яких розвивають свої творчі здібності понад 300 студентів. Вони  стали важливим виховним середовищем в університеті. Ректоратом виділяються певні кошти для створення матеріальної бази усім колективам (костюми, інструменти), фінансується їх концертна діяльність. На утриманні університету 17 художніх керівників.
В університеті приділяється значна увага пропаганді здорового способу життя, сприянні фізичному вдосконаленню студентів та розвитку їх спортивної майстерності. Створено спортивний клуб, при якому працює 13 секцій з різних видів спорту, у яких займається біля чотирьох сотень студентів.
Виховний процес в університеті як органічна і невід’ємна складова її загальнопедагогічного процесу у звітному навчальному році відзначався, на наш погляд, найхарактернішими особливостями – певною прогресивною еволюцією в напрямку поглиблення його змісту та урізноманітнення виховних елементів, які вже традиційно склалися впродовж багатьох років, а також ряду нових, що були введені у виховний процес з огляду на їх ефективність.
Вихованню цих благородних рис у студентів здійснюється шляхом виконання Законів України “Про освіту” та “Про вищу освіту”, “Про захист суспільної моралі”, Указів Президента України від 27 квітня 1999 р. № 456 “Про заходи щодо розвитку духовності, захисту моралі та формування здорового способу життя громадян” і “Про національну доктрину розвитку освіти” (№ 347/2002 від 17 квітня 2002 р.), Постанови Кабінету Міністрів України від 15 вересня 1999 р. № 1697 “Про затвердження національної програми патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства”, нормативних та інструктивних документів Міністерства освіти і науки України, Міністерства аграрної політики України, розпоряджень Львівської обласної державної адміністрації та концепції національного виховання і духовного відродження університету.
Виховання громадських і патріотичних почуттів у студентів сприяють загальноакадемічні урочистості, що проводяться з нагоди вшанування пам’яті Т.Г. Шевченка, річниці проголошення ЗУНР, відзначення Дня університету, ювілейних дат визначних діячів української науки та культури.
Постійна увага приділяється етичному та естетичному вихованню студентів на засадах християнської моралі, яка складає основу загальнолюдських цінностей. Тіснішою стала співпраця зі студентською церквою Святої Трійці, центром художньої творчості.
За останні роки в університеті чи не вперше серед українських вищих закладів освіти опрацьована цілісна система вивчення проблем релігієзнавства та християнської моралі. За рахунок вузівського компоненту введено предмет “Етика та естетика на засадах християнської моралі”. Мета вивчення предмету – плекання духовності, формування свідомих морально-етичних засад майбутнього спеціаліста на основі християнського віровивчення, прищеплення доброти, людяності, милосердя, чесності, працьовитості, виховання духовно-багатої особистості, яка б усвідомлювала свою відповідальність перед Богом і Україною.

В університеті активно працюють органи студентського самоврядування. студентське самоврядування функціонує як система і процес peaлiзaцiї прав, обов'язків та ініціатив студентства через прийняття рішень та їх втілення в реальність.
Студентське самоврядування регламентується Статутом університету і визначається Положенням про студентське самоврядування в Львівському національному університеті ветеринарної медицини та біотехнологій імені С.З. Гжицького, ухвали вченої ради, наказами ректора.
Системний підхід до організації студентського самоврядування характеризується тим, що воно охоплює усі сфери життєдіяльності університету: навчально-виховну, науково-дослідну, спортивно-оздоровчу роботу, побут, відпочинок, дозвілля, участь у суспільно-громадському житті та функціонує на всіх рівнях: академічної групи, факультету, гуртожитку, університету тощо. Студентське самоврядування визначає основні форми і напрями своєї діяльності. Воно стало важливим фактором і умовою удосконалення навчально-виховного процесу, спрямованим на якісне навчання, сприяння діяльності студентських наукових гуртків, товариств, об'єднань, клубів за інтересами, працевлаштування випускників, виховання духовності та культури студентів, формування у студентської молоді національно-громадянської позиції, соціальної активності, оволодіння навичками організатора, керівника, формування громадянської політичної культури, становлення особистості нового типу. У цьому закладі вищим органом студентського самоврядування є загальні збори (конференція) студентів університету, факультету, гуртожитку, які ухвалюють Положення про студентське самоврядування, обирають виконавчі органи студентського са-моврядування та заслуховують їх звіти, визначають структуру повноваження та порядок обрання виконавчих органів студен¬тського самоврядування. Самоврядування в університеті стало тим підґрунтям, на якому майбутні спеціалісти набувають, організаторських і управлінських навичок.
Варто зауважити, що в останній час значно поліпшили та урізноманітнили свою роботу громадські молодіжні організації університету. Ними успішно проведені акції “Святий Миколай – дітям сиротинців”, проведені колядування по кафедрах.
В університеті постійно удосконалюються традиційні форми виховної роботи зі студентами в позаурочний час. Головними центрами такої роботи є студентські гуртожитки. В університеті на основі документів Міносвіти України розроблено і затверджено ректором Положення про студентський гуртожиток і Правила внутрішнього розпорядку в гуртожитках, які введені в дію і стали важливими чинниками суттєвого поліпшення роботи цих закладів та виховної ситуації у них.
З метою забезпечення належного естетичного стану гуртожитків та дотримання студентами правил проживання, деканатами факультетів закріплено за кімнатами викладачів, які періодично відвідуючи їх мешканців, ведуть виховні бесіди, допомагають їм порадами щодо оформлення житла, здійснюють контроль за підтриманням у ньому належного санітарного стану.
З ініціативи Ради з виховної роботи та за участю громадських організацій, зокрема осередку Союзу українок, у кожному з гуртожитків університету створено студентські світлиці, які стали постійно діючими осередками національного виховання та культурного дозвілля студентів.
Надаючи важливого значення дієво-практичному принципу виховання та розглядаючи студента як суб’єкта виховного процесу, ректоратом університету створюються умови для розвитку і реалізації творчих обдарувань студентів у позанавчальний час.
За період 2007-2009 рр. у національному вихованні важливу роль відігравали колективи художньої самодіяльності, які мають вагомі творчі здобутки. На даний час звання “народного” мають 5 колективів – це чоловічий хор викладачів та співробітників “Дзвін”, студентська хорова капела “Ватра”, ансамбль танцю “Підгір’я”, оркестр українських народних інструментів “Намисто”, ансамбль бандуристів “Кобза”.
З часу створення факультету культури та громадських професій, який з березня 2009 р. носить назву центр художньої творчості – колективи багато гастролювали в Україні та за кордоном. Так, чоловічий хор “Дзвін” є лауреатом VII Міжнародного фестивалю у м. Печ (Угорщина), II, III та IV Міжнародних хорових фестивалів в м. Хелмно (Республіка Польща), Міжнародних фестивалів хорової музики “Мрія” (Львів). Хор гастролював у Франції та Німеччині, був у складі зведеного літургійного хору під час приїзду до Львова Папи Римського Івана-Павла II. Із сольною програмою виступив у Вищій рільничій школі Республіки Польща (Варшава).
Народний ансамбль танцю “Підгір’я” та народний оркестр українських народних інструментів “Намисто” є лауреатами фестивалю русинів-українців у м. Свидник (Словаччина), XII та XV Міжнародних гуцульських фестивалів (м. Косів, Україна), дипломант Міжнародного фестивалю у м. Буковина Татаржанська (Республіка Польща), Міжнародного фестивалю народного танцю у м. Барселе (Голландія), 21 Міжнародного фольклорного фестивалю (Азорські острови, Португалія), успішно концертували у м. Любліні (Республіка Польща), Галле та Ауслебен (Німеччина).
На базі університету проведено два Міжнародні хорові фестивалі “Дзвін” з участю хорових колективів Франції, Польщі та України.
Університет є базою для проведення обласних та регіональних етапів Всеукраїнського фестивалю художньої творчості серед колективів аграрних вищих навчальних закладів “Софіївські зорі”. Всі народні колективи університету є дипломантами та призерами заключних гала-концертів у м. Умані.
Всього у мистецьких колективах університету зайнято понад 600 студентів та співробітників.
Важливу роль у виховному процесу студентської молоді надає кафедра фізичної виховання та спорту і спортивний клуб.
Спортивний комплекс університету складається з 4-х спортивних залів, які мають площу 1620 кв. м., одноразова пропускна здатність 160 студентів.
На спортивній базі університету працює Олімпійський центр підготовки борців греко-римського та вільного стилів, дзюдо, центральної ради ФСТ “Колос”, ДСШ № 4 м. Львова з футболу, всеукраїнська громадська спортивна організація “Федерація фризбі України”, інваспорт. Випускники цих центрів охоплені профорієнтаційною роботою. Кожен рік спортсмени вступають до лав університету.

load page 0.055223 second, load CPU 0.11